Peru, het land wat ik 5 jaar gemist heb. - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu Peru, het land wat ik 5 jaar gemist heb. - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

Peru, het land wat ik 5 jaar gemist heb.

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

05 Januari 2015 | Ecuador, Galapagos Islands

In La Paz kwam ik alleen aan. Ik moest weer helemaal wennen om alleen te zijn en weer aan een reis te beginnen. Tijdens het reizen zit je in zo'n flow, en was dat weer even kwijt door mijn break in Nederland.

Ik heb twee dagen gechillt met een autralische gast die de hele dag aan het tinderen was om lokale vrouwen te regelen. Laatste dag vroeg ie aan mij of ik niet geïnteresseerd was hem, uhm nee bedankt. Na de gevaarlijke 'death road' af te crossen met de mountainbike was het dus tijd om weg te vliegen naar Cusco.

Enrique, mijn salsa leraar van 5 jaar geleden kwam mij ophalen. Heel gek maar heel leuk om hem te zien. Ik heb een jungle tour geboekt naar de macchupicchu en verder door de stad geslenterd om alles weer opnieuw te zien. En herinneringen op te halen.
De jungle tour was heel erg leuk. De groep was gezellig en we hebben geziplined! Zo vet, lekker schreeuwen door de vallei. Heerlijk. Macchupicchu was geweldig mooi. Huayna picchu is een berg naast de macchupicchu. Victoria en ik hebben die in 20 min opgerend ipv 1 uur om de eerste te zijn. Helaas werd ik tweede, maar dat was nog steeds geweldig. Het is beter genieten zonder toeristen.

Na de tour heb ik nog 2 dagen met Carson uit de USA gechillt in cusco. De heerlijke vleessticks weer eens geprobeerd op straat. Heeeeerlijk. Echt me lievelings.
S avonds nog een stoelendans competitie gedaan in loki hostel. 2e geworden, ik had eerste kunnen zijn als ik op de bar zou dansen. Iets te goedkoop voor mijn doen, dus heb de winst aan de jongen gegeven. Die wel met blote buik op de bar ging
ha ha.

S avonds heb ik met Jina de bus gepakt naar Huacacina. En Jeeeeej in de taxi naar het hostel zag ik Jeffrey al lopen. En sindsdien reizen we weer samen.

We hebben gesandboard in huacacina, wat heel erg leuk was! In Lima wat gebouwen bekeken en in de catacombes gegaan onder de San Francisco kerk. Erg indrukwekkend en best wel griezelig. Heel veel botten en schedels gezien. Ik zei tegen Jeffrey dat ik bang was, in plaats van me hand te pakken heeft ie me laten schrikken. Flauw. Maargoed hij had er lol aan.

Na Lima kwamen we in Huaraz waar we een hike hebben gedaan naar Laguna 69. Ik ben zo ziek geworden van de hoogte. Viel om de 10 meter bijna flauw en was heel erg misselijk. Twee keer gekotst en voelde me zo ellendig dat ik het ook prima vond om mezelf in de afgrond te laten vallen. Maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Ik ben op me eigen tempo uiteindelijk naar de top gekomen. En Jeffrey heeft hem twee keer gedaan want hij kwam me halen. Hero!

Trujillo was een leuk stadje met oude tempels van de precolumbiaanse tijd. Bijna alle backpackers slaan dit over maar ik vond het vrij indrukwekkend en mooi!

Kerst gevierd in Mancora, een verpeste strandstad. Veel te touristisch en eigenlijk ook kapot lelijk. Ik heb nog een avondje salsa gedanst, dat maakte het wel goed. Wel heel veel lol gehad met Jef en wat anderen in de zee en op het strand. Maar het is gewoon wat te saai.

Je kan wel zeggen dat 27/28 december echt twee pech dagen waren. Eerst werden we opgelicht met een busticket van Mancora naar Cuenca van de dag ervoor. Ja toen zaten we nog lekker aan het strand. Dus toen we tot 23.30 hadden gewacht voor de bus konden we niet mee. De bus zat vol en ons ticket was niet geldig. Chagrijnig zijn we weer terug naar mancora gelopen op zoek naar een hostel. Loki hostel was nog plek en was 'goedkoop'. Verschrikkelijk hostel. Alles vies, aso mensen, super veel lawaai van feesten in het hostel en van het strand. Heb de hele nacht niet geslapen. Er kwamen ook telkens irritante mensen in de kamer die elkaar aan het versieren waren en hevig gingen kletsen.
De volgende ochtend heb ik als wraak super veel lawaai gemaakt om 8 uur. Zo.

Nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen zal je maar zeggen. Bij een ander bedrijf een busticket gekocht naar cuenca, we zouden dan wel moeten overstappen maar dan hadden we wel het minste tijdverlies.

Met het oude ticket zijn we teruggaan naar de agency. De verkoper deed heel onschuldig en maar zeggen dat ie niks kon doen. Ik ben zo pissig geworden en heb een hele discussie in het Spaans gevoerd. Es Tu mistake! Hij zei dat we ons geld konden halen bij de agency verderop. Tuurlijk was dat niet waar, en toen we terugkwamen was de agency opeens dicht. Shitttt wat een rotte laatste dag in Peru.

Maargoed, met goede moed zijn we naar de andere agency gegaan en gewacht op de bus. Met een busje werden we gebracht naar Tumbes, en daar zouden we dan de bus naar Cuenca krijgen. Natuurlijk was daar geen bus naar Cuenca. Rare verhalen, een man legde uit dat er feest is en deed er zelfs een dansje bij. Echt niet het moment om grappen te maken. Ik was zo gefrustreerd en zelfs Jeffrey werd redelijk kwaad. Dan heb je het wel heel bont gemaakt.

Nu zitten we dus in de bus naar Quayaquil in plaats van Cuenca. Heel raar allemaal, maar we maken er maar het beste van.

After all,
Bijna iedereen slaat Noord-Peru over. Op Mancora na dan wel. Ik vind het echt doodzonde en ben daarom ook heel blij dat Jef mij enthousiast heeft gemaakt om deze steden ook te bezoeken.

Ik ben heel benieuwd wat Ecuador in petto heeft, en natuurlijk ook hoe galapagos zal zijn!!

Ciao! X!

  • 05 Januari 2015 - 12:23

    Emma:

    Wauw smartiej,
    Super mooi verhaal. Ik ben blij dat je het zo leuk hebt! Jezelf niet in een afgrond gooien hoor!! Ik kan je echt niet missen.
    Geniet nog lekker van de tijd die je nog hebt, en kusjes aan Jef.

    doeeeei tot gauw lief Martje.
    Hou van je

  • 05 Januari 2015 - 12:32

    Gerard:

    Hi Dochtertje,

    Wat een mooi avontuur. Je schrijft het zo beeldig dat ik het meemaak. Mooi, dan hoef ik niet zover te reizen. Ga zo door. Veel kusjes van je paps.

  • 05 Januari 2015 - 22:29

    Bertien:

    Hoi Smartie,
    Thanks voor je blog. Wat heb je weer veel meegemaakt! Stoer alleen gereisd en nu weer met Jeffrey. Geniet van de Galapagos! Lijkt me geweldig....
    Dikke Kus, mam

  • 06 Januari 2015 - 18:11

    Fenna:

    Wat een verhaal weer schat! Wat een toffe dingen maak je toch allemaal mee.
    Helaas ziek geworden op de berg en stomme oplichters, maja hoort er ook een beetje bij en gelukkig heb je een lieve jongen naast je die je op de berg komt ophalen Hihi. Heeel veel plezier nog!! En tot bijna:-)

    Xxx Fenna

  • 06 Januari 2015 - 22:56

    Bart:

    Tof!
    Mountainbike, jungle tour en stoelendans kan ik nog volgen, maar geziplined en gesandboard? Zo'n feestje moet je in Amsterdam maar eens geven.
    ik hoop dat Noord-Peru heel erg de moeite waard is; gewoon maar nemen hoe het soms loopt. Da's juist ook de charme van zo reizen lijkt mij. Niet dat ik het je snel na zou doen!
    Geniet van alle mooie cultuur, natuur en de aardige, leuke mensen die je ontmoet.
    Liefs.
    Bart

  • 07 Januari 2015 - 14:51

    Marijke:

    Wow...Heel wat, geweldige, avontuurlijke, spannende, gevaarlijke, boosmakende, lachwekkende avonturen weer!! Mooi om te lezen hoe jij je staande houdt!
    Nog veel plezier bij de schildpadden en al het moois wat je nog gaat zien!

    Geniet ze nog!
    Marijke x

  • 07 Januari 2015 - 19:13

    Annette (moeder Van Jeffrey):

    Hoi Marthe,
    Stiekem ook even jouw blog gelezen. Lees ik het ook een keer vanuit een andere hoek. Wat leuk dat jullie elkaar toch weer ontmoet hebben. En wat een geweldige avonturen beleven jullie iedere keer weer. Erg grappig hoe je jeffrey steeds beschrijft... al die herkenbare dingen van hem...heel grappig. Ik wens je nog veel reisplezier toe!
    Geniet ervan...!
    Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 27540

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: