Oog in oog met hamerhaai tot aan je bureau in NL. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu Oog in oog met hamerhaai tot aan je bureau in NL. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

Oog in oog met hamerhaai tot aan je bureau in NL.

Door: marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

24 Januari 2015 | Nederland, Amsterdam

Lieve iedereen,

En dan is mijn laatste blog van deze reis alweer aangebroken.

Ik was geëindigd dat Jef en ik beland waren in Guayaquil nadat wij 2x opgelicht waren in Noord-Peru. We hebben daar meteen besloten om door te reizen naar Cuenca. Een grote stad waar door back-packers nauwelijks over word gesproken. Maar op de foto’s zag het er wel interessant uit, dus ja why not. Op de bus terminal werden we door een oud mannetje aangesproken en hij probeerde ons te overtuigen om bij zijn hostel te overnachten. We waren moe, geen zin in gedoe dus gingen met hem mee.
Cuenca, een grote mooie rustige stad. Weinig toeristen en goed de kans om de Ecuadoraanse locals te bekijken en beleven. We waren verbaasd over de prijzen in Ecuador. Zo goedkoop, een echt magnum voor 1.10 dollar. Jeffrey kon zijn geluk niet op. Het leek mij iets te veel calorien..

Na Cuenca zijn we naar Montanita gegaan. Een verschrikkelijke strandplaats met alleen maar van die NEP hippies die joints lopen te roken. Allemaal wannabe’s, niks voor ons dus. Maar nieuwjaar op het strand was er leuk. Het is traditie om grote papier-maché poppen te verbranden. Dat leidde tot enorme kampvuren en mensen erom heen. Erg gezellig dus. We sliepen in een hippie hostel, met open dak. Allemaal matrasjes naast elkaar. Iedereen blowde ook gewoon in het hostel. Grappig om mee te maken, ook grappig hoe nep en dom iedereen eigenlijk was. En erg ongeïnteresseerd.

Na Montanita zijn we naar Guayaquil gegaan en hebben we daar door de stad geslenterd. Deze stad had ook al vrij weinig te bieden. Behalve een heuvel met gekleurde huisjes, wat er wel mooi uit zag. Voor de rest was het na-maak Miami, met lelijke boulevards en fastfood restaurants. Het hostel had wel een zwembadje dus dat was wel prima. Totdat Jeffrey mij half probeerde te verzuipen door wat te lang onder water te duwen. Ik was woedend. Maar Jef pest me nog steeds om mijn reactie. Ik stelde mij misschien ook wel een beetje aan.

Vanuit Guayaquil vlogen we naar Galapagos. Oh wat geweldig. Wat veel dieren en mooie natuur. We konden lekker onderhandelen in de hostels. Voor 10 dollar mochten we er verblijven maar dan wel met koud water. En stoer dat we waren, hebben we 3 dagen koud gedoucht. Alles voor het geld he..
We hebben zoveel prachtige dingen gedaan. Van duiken met hamerhaaien, galapagos haaien, white tip sharks en grote roggen, snorkelen met schildpadden en zeeleeuwen tot wandelen naar vulkanische landschappen. Bij het strand zagen we nog een baby hamerhaai en een baby galapagos haai zwemmen. Zooo schattig.

10 dagen was natuurlijk te weinig maar het wel GEWELDIG.

Na galapagos zijn we meteen met de bus naar Quito gegaan en hebben we die dag meteen de stad verkend. Jef en ik zijn beide van het vlot wandelen. Dus we hebben elke stad altijd in een middag bezocht. Zo ook Quito. De tweede dag zijn we naar het middelpunt van de aarde geweest, best wel saai want het is gewoon een plek op aarde. Het is niet dat je je dan opeens anders voelt ha.ha.

De aller laatste dag zijn we naar de dierenmarkt in Otavaloh geweest. Dat was heel erg zielig. Alle dieren waren levend en werden heel slecht behandeld. Ze hielden ze allemaal aan hun poten op de kop vast. Er was ook een hanengevecht aan de gang, toen moest ik bijna huilen en vond ik het wel weer mooi geweest.

Het einde was aangebroken. Ik heb in de taxi naar het hostel al stiekem zitten huilen want ik wilde helemaal niet weg. En toen ik afscheid moest nemen van Jef heb ik echt super hard staan janken. De taxi chauffeur vond mij volgens mij best wel dramatisch. Maar ja. Ik kon niet geloven dat de laatste dag van mijn 5 maanden opeens aangebroken was en dat ik echt naar huis moest. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk dat die dag al is geweest.

Ik wou dat ik de tijd terug kon spoelen. Maar dat kan niet. Maandag begin ik met mijn coschappen, het echte leven begint weer.
Tijd om een nieuwe reisplan te maken dan maar! Colombia tot Mexico misschien?

Tijdelijk mijn laatste blog dus, totdat ik weer op reis ga.

Bedankt voor alle lieve reacties die ik van jullie allemaal heb gekregen.

Hasta Luego! Besos
Marthe


Ps. als je twijfelt waar je op vakantie moet, dan weet je dus nu waar je naartoe moet. Ik heb een lijst vol tips gemaakt per stad waar ik ben geweest, dus contact mij!

  • 25 Januari 2015 - 07:24

    Syl:

    Hoi Marthe, wat is het leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt en hebt gedaan!
    Lijkt mij inderdaad ook moeilijk om na 5 maanden weer aan de slag te moeten, maar jij slaat je ook daar doorheen:)
    Voor je het weet heb je weer blog en verras je ons met je mooie verhalen!

    Deze 5 maanden pakken ze in ieder geval niet meer van je af!

    Succes met je co- schappen! You can do it!

    Xx

  • 25 Januari 2015 - 14:50

    Annette:

    Hoi Marthe,
    Jammer dat het voorbij is. En wat heerlijk dat je het zo fijn gehad hebt. Voor Jeffrey duurt het gelukkig nog even.... Al zal ik blij zijn als ik hem weer even in "het echt" kan zien en een dikke knuffel kan geven. Ik ben blij dat jullie elkaar daar hebben leren kennen en zo samen mooie dingen hebben kunnen beleven. Hier dacht ook iedereen dat Jeffrey een vriendinnetje had.... en misschien had ik dat ook wel stiekem een beetje gehoopt, want je lijkt me een lieve meid. Doordat ik steeds reisverslagen en foto's van jullie samen volgde, had ik het gevoel dat je er ook een beetje bij hoorde en dat voelde goed. Voor een moeder is zo'n "wereldreis"toch wel heel spannend vooral omdat jullie alleen gaan. En dan is het fijn dat je leest dat je zoon iemand heeft gevonden waar hij voor een tijdje zijn ervaringen meedeelt. Marthe, succes morgen met je eerst werkdagen en we zien je vast gauw eens een keer.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1736
Totaal aantal bezoekers 27542

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: