Zuid-Amerika! - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu Zuid-Amerika! - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

Zuid-Amerika!

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

27 September 2014 | Argentinië, El Chaltén

Ik ben nu een maand in het mooie Argentinië. En er is al zoveel gebeurd.
De eerste twee weken zat ik in een studentenresidence en had ik spaansles midden in het centrum van Buenos Aires. In een super beroemd gebouw, een paleis.
Op de school heb ik veel mensen ontmoet waar ik na de les leuke dingen mee ging doen, cultuur snuiven of lekker relaxen. En s avonds uiteten, drankjes doen etc.
In de residence zaten ook lokale studenten. Dit is extra leuk omdat je Buenos Aires dan ook anders leert kennen dan alleen de touristische route.
De derde week besloten philip, pallavi en ik om te verhuizen naar milhouse hostel. Dit hostel staat bekend als party hostel, en we wilden dit wel eens meemaken. Flink gefeest en leuke mensen ontmoet daar.
Op een vrijdag had ik het helemaal gehad met Buenos Aires, het was tijd om weg te gaan.
Philip en ik hebben in een dag besloten om te vertrekken met de boot naar colonia. En klein stadje in Uruguay. Ik was zo blij dat ik ben gegaan, eindelijk had ik vakantie gevoel. De dag erna vertrokken we naar Montevideo, en daar ontmoetten we Leigh. Een andere typische backpacker uit Australië. Met typisch bedoel ik, al 2 maanden haren niet gewassen, niet geschoren etc. Het was verder wel een knappe vent haha.
Na Montevideo wilde we naar salto, daar zitten warm water bronnen. Helaas was de bus al weg. Dus besloten we last minute om met de bus naar rivera te gaan, dit zit in het noorden van Uruguay.
In de bus zaten 4 politie mannen en we raakten met hun aan de praat. Wij vroegen om hostels in rivera maar die bleken er niet te zijn. Een politie man stelde voor om ons op te pikken met de auto en ons te brengen naar een hotel. We vonden het wel spannend maar er waren met zijn drieën dus op zich durfde we het risico aan.
Hij pikte ons op en bracht ons naar een hotel. Was ook makkelijk afdingen met een politie naast je, in pak en al met geweren etc.
De politie kwam ons later op de avond ophalen en heeft ons door heel rivera rondgecrosst en allemaal mooie dingen laten zien. Het was echt vet.
De volgende dag zijn we naar urugaiana afgereisd, een stadje in Brazilië. Het was niet heel boeiend maar toch leuk om in Brazilië te zijn geweest haha.
Daarna kwamen we aan in iguazu, en hebben we meteen de beroemde iguazu watervallen bezocht. We kregen ook een boottocht letterlijk door de watervallen heen, dus we waren helemaal doorweekt daarna. Maar het was echt super cool!
De volgende dag hebben Philip en ik gedag gezegd tegen Leigh en gingen we 20 uur met de bus naar Buenos Aires.
Weer 4 nachten in milhouse hostel en toch nog even alle vrienden bezoeken. Maar na 4 nachten was het genoeg geweest en besloot ik om te gaan.
Deborah, een meisje die ik had ontmoet in milhouse hostel zou dinsdag aankomen in el calafate, het zuiden van Argentinië. En toen dacht ik, Why not, ik heb een ticket geboekt en ben er naartoe gegaan.
Ik was wel een beetje verdrietig om Philip gedag te zeggen. Maar het werd een keer tijd om Buenos Aires en Philip gedag te zeggen. Soms is alleen reizen ook lekker. Lekker precies doen waar je zelf zin in hebt, al klinkt het egoïstisch.
Deborah en ik zijn nu sinds 4 dagen samen en het klikt heel goed. Zij is ook zo'n type die houdt van bergen beklimmen, bewandelen, stoere dingen doen. Maar ook van meiden dingen en jongens kijken etc... Goede match dus.
In el calafate hebben we eerste dag een heel mooi meer bezocht en daar rondgehangen. De tweede dag hebben we de gletsjer perito moreno gedaan. Met stijgijzers (of hoe ze ook heten) zijn we ongeveer 6 uur op de gletsjer geweest. We hebben echt super mooie dingen gezien. Plaatjes in je hoofd die je nooit had gedacht in het echt te kunnen zien. Soms keken we elkaar aan en konden we het gewoon niet geloven. Alsof je naar een ansichtkaart aan het kijken bent.
Het is nog steeds ongelofelijk dat ik hier ben. En ik heb tot de dag van vandaag nog geen spijt dat ik na al de drama en twijfel toch gewoon heb besloten te gaan en alles te ontdekken in dit fantastische continent.
Plan voor de komende week:
-nu in de bus naar el chalten, daar 3 dagen hiken en de fritz Roy berg bekijken.
-zondag met de bus naar puerto natales en meteen door naar ushuaia voordat de grens dicht is. 1 oktober gaat de grens dicht tussen chili en Argentinië dus daarom moeten we chili overslaan.
-in ushuaia een paar dagen blijven en dan beslissen of ik terug via chili omhoog ga. Of de bus pak naar puerto madryn pak en ga zwemmen met zeeleeuwen, zwaaien naar pinguïns en walvissen.

A lot to experience a lot to do. Alleen zoveel keuzes en beslissingen. Maar heel lekker om niet verder dan een week vooruit te plannen. En, wat zijn de mensen hier geweldig.
En had ik al gezegd dat Argentinië echt fantastisch mooi is? Weet niet of er mooiere natuur bestaat.

Dikke kus Marthe!

  • 27 September 2014 - 12:01

    Gerard:

    Hi schatje, wat een super vette reis. Je begint nu echt in een reisflow te komen. Ga zo door.
    Pap

  • 27 September 2014 - 22:07

    Sylvia:

    Lieve Marthe,
    Wat superr leuk en gaaf om te lezen wat je allemaal aan het beleven bent!

    Het doet mij goed te lezen dat je ondanks je twijfels er geen spijt van hebt en je lekker aan het genieten bent!

    Ik zou zeggen geniet geniet en nog eens geniet! Dit zijn herinneringen en ervaringen voor je hele leven lang!

    Graag wel veilig terug:)

    Liefs van Havana Lenard en Sylvia

  • 29 September 2014 - 23:26

    Bart:

    Ha lieve en vooral stoere nicht!

    Ja, dat bergen beklimmen heb je goed geleerd van je vader en moeder! Wat een prachtige natuur bezoek je allemaal weer. Ja, ja, mooie mannen ook! Wrijf het er maar in; saaie blanken Hollanders hier!

    En met de bus of vliegtuig van het ene naar het andere land en weer terug. Fantastisch!

    Ik had Argentinië nooit op mijn verlanglijstje staan, maar je maakt me wel heel nieuwsgierig.

    Keep up the good spirit!

    Liefs,
    Bart

  • 30 September 2014 - 09:59

    Bertien :

    ik sluit me bij alle vorige sprekers aan, haha. Wat en heerlijke reis!
    Goed dat je gegaan bent moppie !
    Be careful , mam xxx

  • 04 Oktober 2014 - 11:05

    Opa En Oma Holtmaat:

    Het is fijn voor ons om op deze manier je belevenissen te kunnen volgen.
    Geniet maar lekker, nu kun je het nog.
    Liefs, opa en oma.

  • 05 November 2014 - 22:58

    Edith:

    Hoi Marthe,

    op alle foto's straal je, dus ik had al een goede indruk van je reis. Ik ben blij dat je zo geniet van de verschillende landen, natuur en cultuur en partyhotels niet te vergeten!

    Op naar het volgende avontuur.

    Take Care!

    Liefs
    Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 27550

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: