feesten en beesten, nu bejaarden - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu feesten en beesten, nu bejaarden - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

feesten en beesten, nu bejaarden

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

31 Januari 2010 | Bolivia, Uyuni

Na het boeken van Uyuni (10 euro voor 13 uur in de bus) zijn we naar de citytour gegaan. We spraken af op plaza de catholica, we konden telkens geen rode bus vinden. Wat bleek, dat ging ook niet, want hij was 15 minuten te laat. Zo liep ons plan meteen in het hondert om pim en peter om 5 uur te meeten. dus om 5 voor 5 zijn we maar uit de tour gestapt. Zoekend naar peter en pim zagen we net (gekukkig) pim in een restaurant lopen, ze hadden de hoop opgegeven. We hebben met hun een juice gedronken, was erg gezellig. Daarna gingen we met zijn vieren op zoek naar een restaurant. We hadden een pizzaria gevonden met pizzas van wel 50 cm breed, dus wij met zijn allen 1 jumbo pizza bestelt met bier. Ik hou niet van bier maar ik werd zowat gedwongen door hun om het te drinken. Peter pim en dieuwke wilden mij gewoon dronken voeren.

Na het eten gingen we naar Lokihostelbar met zijn allen en hebben we wat gekaart. Peter had langs de weg al voor het eten karaoke zien staan en bleef maar zeuren dat hij erheen wilden.

Dus wij met zijn allen naar de karaoke bar, het leek een beetje eng omdat het helemaal donker was met alleen maar kaarsen, wat bleek de stroom was uitgevallen! Na heel lang wachten zei ik van we wachten nog 5 minuten en dan gaan we, en plop het licht ging aan haha.

Peter en Pim deden eerst greased lightning en dieuwke en ik deden madonna. Daarna heb ik nog een liedje met peter gedaan, we kenden het helemaal niet dus we improviseerden maar wat. Wij waren met zijn allen de enige die zongen op het podium, de bolivianen zongen gewoon terwijl ze op hun stoel bleven zitten, echt een beetje tuttig.

Na de karaoke gingen we lang wat clubs en hebben we de grootste lol gehad, we gingen ook naar de club mogol, dat was helemaal grappig.

Rond 5 uur vonden dieuwke en ik dat het maar eens tijd was om naar huis te gaan.

De volgende dag lekker uitgeslapen en een heerlijk ontbijt gekocht bij Loki, mmm. Daarna zijn we gaan shoppen in la paz, allemaal leuke souvenirs gekocht en hebben we gegeten bij een restaurant sol y luna, het is deels van een nederlander. dus ik heb hutspot gehad met als toetje bitterballen haha. we konden het niet laten!

Om 7 uur namen we de bus naar Uyuni, voorbereid om de volgende 13 uur te zitten. Vieze wc, stonk enorm, paar keer bleven we hangen in de modder. 1 keer moesten we er allemaal uit omdat het stuk te gevaarlijk was dus als het neer zou storten alleen de chauffeur dood zou zijn. (mama nu niet bang zijn).

Uit verveling hebben dieuwke en ik nog een snoepspel gedaan , we moesten telkens een snoepje pakken en dan met smaak raden wat voor kleur het was. nou echt als je de kleur niet ziet dan smaakt alles hetzelfde, dus de kleur beinvloedt echt je smaak haha. want oranje vinden we normaal vies maar zelfs gister zei dieuwke over een oranje dat het rood was haar lievelings! Na al die snoepjes waren we echt aan het stuiteren, dat zit je dan op je stoel kan geen kant op met te veel energie. Na een uur sliepen we dan toch eindelijk.

uiteindelijk na 16 uur in de bus kwamen we aan in Uyuni. In eerste instantie wilden we meteen de 3daagse tocht over de zoutvlaktes boeken en dezelfde dag nog vertrekken maar dat kon niet want we kwamen dus later dan verwacht aan in uyuni. Daar zitten we nu dus, best wel een saai dorp, niets te beleven. Ik denk dat ik dalijk maar even wat lekkers ga kopen en ga chillen op de plaza (ook al regent het nu). Nog 2 andere engelsen zitten in hetzelfde schuitje en daar gaan we dalijk een tocht mee boeken voor morgen. Het stel is echt heel gezellig en hebben net in een restaurant menu van de dag gehad. Een soep met alle restjes eten van gister erin en daarna een bord met aardappelen, jus(lijkt wel echte NL jus) met kip en een soort van groente dat smaakt als verrotte aardappel van 10 jaar geleden (dat heb ik maar laten liggen).

Net toen we naar een markte wilde gaan ging het stortregenen, dus daarom zijn we even op internet gegaan.

Oja trouwens, we hebben gisteren gebeld naar de agency van de macchupicchu tochten. We hebben de inca jungle gecacelled omdat op internet stond dat het wel 2 maanden dicht kon blijven. tuurlijk zegt de agency dat alles goed komt, maar wij hebben er geen vertrouwen meer in. dat wordt dus geen macchupicchu voor mij deze reis, moet ik toch nog een keer terug naar cusco, hé wat jammer nou!

dalijk gaan we ons weer verder vervelen in het verlaten uyuni (echt geen zak aan) en dan gaan we maar eten en slapen denk ik zo. Heb ook wel slaapgebrek de laatste tijd door al die busreizen.

nou waarschijnlijk schrijf ik weer als we in chili zitten, we proberen het goede weer te vinden met strand!

muchos besos para ustedes

marthe

  • 31 Januari 2010 - 19:34

    Rebec:

    Als je terug bent wil ik ook met jou naar een karaokebar!

    Klinkt allemaal super Martie

  • 31 Januari 2010 - 19:38

    Marthe Holtmaat:

    misschien kunnen we er een beginnen in Roer to the mond!
    x

  • 31 Januari 2010 - 19:39

    Rebec:

    Vind ik helemaal niet zo'n slecht idee hoor!
    Met ons elke avond op en achter de bar, wordt het natuurlijk dé place to be!

    Geniet nog van je laatste 2 weekjes!

  • 01 Februari 2010 - 08:38

    Gerard:

    Wat een leuke bureizen zeg, 16 uur zitten in een stinkbus. Jullie zijn nu wel gewend aan alles. Ik ben benieuwd naar foto's van de bus en bustochten, ik hoop dat je er nog wat kan maken.
    Veel plezier op de zoutvlaktes
    Kus papa

  • 01 Februari 2010 - 17:27

    Cindy:

    Wat leuk allemaal!
    kan niet wachten tot je terugbent martheeee samen carnavallen! maar geniet nog maar even van je laatste weekjes in chili en peru

    kusje voor sjatje
    xxxxxxxxxxx

  • 01 Februari 2010 - 18:17

    Mam:

    Heey martje, ik zie dat het lekker warm is in bolivia. Bij ons ligt er nog steeds een pak sneeuw! Echt een ouderwetse winter. Geniet nog maar van je 'bejaardenreisje'.
    Tot gauw,
    Mam xxx

  • 03 Februari 2010 - 17:40

    Valery:

    hoi!!
    wat balen dat je de machu picchu nu niet meer kan zien! wel balen dat je terug moet... kan je mooi al die free drink bonnetjes bewaren haha!
    xxx val

  • 06 Februari 2010 - 15:57

    Bart:

    Nou ben ik weer een beetje kwijt wie Peter en Pim ook weer zijn en waar ze vandaan komen. T'is niet bij te houden wie je allemaal ontmoet. Zo zwerven er heel wat jongeren uit Europa rond over de wereld begrijp ik al wel. Leuk hoor, al die ontmoetingen en gelijk op het podium staan zingen. Wij komen in ieder geval zeker naar jullie karaokebar in Roermond!

    Laatste week!? Heel veel plezier nog!
    Groet,
    Bart

  • 07 Februari 2010 - 19:25

    Florentine:

    Lieverd! Jeetje wat schrikken, morgen mag je hopelijk weg uit dat ziekenhuis! Met of zonder litteken knap blijf jij toch wel. Wil je wel snel weer een knuffel kunnen geven!
    Nog heel veel sterkte en probeer die laatste dagen nog te genieten en na te denken over wat voor mooie dingen je allemaal hebt beleefd! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Uyuni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 27572

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: