geluk bij een ongeluk - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu geluk bij een ongeluk - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

geluk bij een ongeluk

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

26 Januari 2010 | Peru, Cusco

daar ben ik weer.



er is best wel veel gebeurd de afgelopen tijd. Dieuwke is weer helemaal beter en vrijdag was ze jarig!

Eerst moesten we allebei werken, dat was tevens mijn laatste werkdag. Ik had een poster gemaakt met allemaal

foto´s die ik had gemaakt gedurende mijn werktijd. Deze poster heb ik aan hun gegeven om aan de muur te hangen. Over

een tijdje ga ik terug om te kijken waar ie hangt en of ie er wel hangt haha. Na afscheid genomen (dat vond ik best wel een beetje moeilijk, want je krijgt echt een band met die lieve kindjes), gingen Pim en ik naar de molino markt om een cadeau te kopen voor Dieuwke. Molino markt is een markt waar ze eigenlijk alle gekopieerde cd´s en dvd´s hebben. In Peru hebben ze nauwelijks orginele dvd´s alleen in Lima schijnt er wat te zijn. Voor dieuwke hadden we seizoen1 en seizoen2 van gossip girl gekocht, en zelf hadden we ook nog wat films gekocht(kost geen drol!).

Na de markt zijn we gaan lunchen en daarna hebben dieuwke en ik inkopen gedaan voor haar feestje. Eerst gingen we met zijn 7en eten bij Jacks. en daarna gingen we naar Amauta 3 en daar begonnen we met tequilla shotjes heeeerlijk.

Na een tijd gingen we naar het centrum en daar zijn we nog wel even gebleven.



De volgende dag hebben weflink uitgerust en zondag hebben we inkopen gedaan voor de inka trail. Het was namelijk de bedoeling dat dieuwke en ik maandag de inka trail zouden gaan doen. De inka trail is een 4 daagse trek naar de macchupicchu. Dus maandan om half 6 ons bed uit en helemaal bepakt moesten we wachten bij de voordeur. Alleen er kwam een uur lang niemand, toen gingen we maar even bellen. Uiteindelijk moesten we naar de agency lopen en daar stond dan wel de bus (lekker handig geregeld hier in Cusco). Met 16 andere mensen vertrokken we naar ollantaytambo en daar mochten we gaan ontbijten. Na het ontbijt hadden we ons weer verzameld in de bus, toen kregen we slecht bericht van de gids. De inka trail is gesloten! Iedereen teleurgesteld en boos en de gids probeerde een andere tocht uit te stippelen maar het ging allemaal niet. Dus gingen we weer terug naar Cusco.

Ik ben heel blij dat we nu niet op de trek zitten want er zitten wel 2000 mensen vast op de macchupicchu die niet weg kunnen want de trein is gesloten door het noodweer. Er is heel veel modder en overstromingen en de mensen hebben voedsel tekort. Ze proberen die mensen nu te evacueren met helikopters maar aangezien peru niet goed geregeld is zal het nog wel even duren....

Met de angency hadden we geregeld dat we dan vandaag de inka jungle zouden doen, is een ander pad naar de macchupicchu toe. Maar deze hebben ze vannacht ook gesloten.



Nu hebben dieuwke en ik besloten om dan maar de rontrek te gaan doen v an twee weken naar bolivia en chilli en dan eeder terugkomen om dan nog de inka jungle te gaan doen. Ik hoop dat het dan allemaal wel gaat, stel je voor ben ik in Peru geweest en heb ik niet eens de macchu gezien (een van de 7 wereldwonderen!).



Dalijk hebben we een gesprek met de agency om het allemaal te verzetten en dan gaan dieuwke en ik inpakken voor de rondtrek. We gaan eerst naar Puno voor het titikaka meer.



Even weg uit cusco, weg uit al die regen. Er zijn al veel gebouwen ingestort, ook een klein winkeltje om de hoek. Dat is echt hartverscheurend om te zien. Maar als je dan naar de muur inhoud kijkt, het is ook alleen maar klei, kennen ze hier geen baksteen ofzo??



over 3 weken ben ik al weer thuis.



dikke kus marthe

oja, ik heb mijn diploma ontvangen voor mijn spaans cursus, heb 17 punten van de 20 dat is een 8.5 joehoeeª

  • 26 Januari 2010 - 16:09

    GERARD:

    Hoi een hele teleurstelling dat de tocht niet doorging. MAar achteraf zijn ook wij blij want internet staat vol van de problemen in de bergen. Alhoewel een evacuatie met een heleikopter ook wel leuk zou zijn??. Enfin veel plezier op jullie rondtrektocht. En van harte gefeliciteerd met je diploma Spaans, toppie, heel erg vet cool.

    Kus Gerard/pap

  • 26 Januari 2010 - 16:29

    Anouk:

    lieve marthe!
    ik was je net aan het mailen, en ik dacht laat ik ns even je waarbenjijnu checke. wat balen dat het niet doorging zeg... maar het zou nog veel erger zijn als je daar ook vast zat dus ben eigelijk ook maar een beetje blij! die rondtocht wordt vast ook heel vet:D ik ga mijn mailtje nu afschrijven dus die ontvang je zo! hele dikke kus voor mn lieve vriendinnetje:D xxxx

  • 26 Januari 2010 - 18:19

    Dieuwke Van Buren:

    Het was het lot he! Morgenochtend om 5 uur zitten we lekker aan het titicacameer te chillen (H)

    *Als Pachamama meewerkt!

    beso quidate

  • 27 Januari 2010 - 09:01

    Bo:

    hey lieve marthe,

    Je bent helemaal ingeburgerd, zelfs het kleurtje op je gezicht heb je overgenomen ;)
    Lekker hoor, je ziet er goed uit. Leuk dat je over 3 weken alweer thuis bent, wat is de tijd gevlogen!!!!!!
    Gaan we lekker carnavallen?

    Ik heb ook weer wat meegemaakt. Ik heb mijn baan opgezegd bij de bock en begin 1 maart 38uur voltijd bij Marijke Paradiek in Maasniel. Ik heb er zoveel zin in!

    En eindelijk heb ik mijn theorie vorige week gehaald. of is het nu al 2 weken geleden?
    Nou in ieder geval er komt binnenkort weer een idioot bij op de snelweg :D haha. Ik heb ook al rijles gehad en het ging als een joekel. Ik vloog over de rotonde in z'n 3. Het was immers alweer een jaar geleden dat ik het laatst heb gereden. Dus ik was zo blij dat ik nog wist waar het gas,de rem en de koppeling zaten!
    Ik ben in iedergeval weg bij die ene waar ik lestte (Ferfers met z'n dikke mercedes) die heb ik nu ingeruild voor Evers uit linne met een pungoetje 206 of hoe dat koekblikje ook mag heten :)

    Kijk er naar uit je weer te zien. Weer een avondje kletsen met de meiden onder het genot van lekkere safari.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Bo

  • 29 Januari 2010 - 16:12

    Rinske:

    ha marthe,
    zomaar weer even een berichtje.
    Wat beleef je veel. jammer en gelukkig tegelijk dat je nu niet op de macchu bent.hoop voor je dat je er nog wel komt.
    veel plezier nog.
    groetjes rinske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 27574

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: