... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu ... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

...

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

24 November 2009 | Peru, Cusco

Hello!
Daar ben ik weer, ik heb het telkens veeel te druk gehad om een blog te schrijven!
Afgelopen weekend ben ik zaterdag gaan raften! Het was heel erg cool, de rivier was best wel wild. Gelukkig ben ik er niet uitgevallen maar Dieuwke en Valerie wel. (dat zijn twee meiden die vorige week zijn aangekomen). Wel heeft de instructeur mij in het water gegooid, was heeeeeeel erg koud. Kon bijna niet ademhalen van de kou en het strakke zwemvest.
Maar toch gaan hansje brenda dieuwke en ik kijken of we ook een weekend kunnen raften. Dan doe je een toch van 2 dagen ergens heen.
Raften lijkt heel gevaarlijk maar dat is het ook. Alleen is het gevaarlijk als je uit de boot valt en tegen een steen aanbotst. Verder kan er helemaal niets gebeuren want we hadden 4 raft boten, 3 reddengsmannen in kano´s en 1 man die foto´s maakte en ook diende als redder.
Zondag zijn dieuwke, valerie en nog wat duitse mensen naar een dorpje, chinchiro, gegaan. Het is een oud dorp nog uit de inca tijd, en blijkbaar was het in die tijd een zeer belangrijk dorpje. Er was ook een markt, maar die was eigenlijk erg touristisch. Maar het uitzicht was heeel mooi, en er waren lama´s die rondliepen (wel komisch om te zien).
Zondag avond ben ik met Brenda, Denise, Hansje en Dieuwke flink wezen stappen (tot wel 5 uur ). We liepen naar huis toen het al licht was, dat was wel even een apart gevoel. Als we gaan stappen krijgen we op de straat allemaal zo´n bonnetjes voor free drinks voor bepaalde bars en clubs. Dus eigenlijk kunnen we de hele avond gratis uit, dan maken we zo´n rondtocht.
Toen we terugkwamen waren Iris en Marije al terug van Bolivia, daar zijn ze een week geweest. Op de terugweg in de nachtbus is marije beroofd van haar camera, iphone en geld terwijl iedereen sliep, echt héél lullig.
Maandag heb ik lekker uitgeslapen en om half 3 had ik spaanse les, dat ging niet zo goed want ik was véél te moe. Gisteravond hebben we lekker met zijn allen eitje gekookt en broodje gegeten (een beetje primitief, maar we moeten zuinig aandoen!).
Vandaag (dinsdag) ben ik vroeg opgestaan en ben ik met dieuwke langs allerlei travel agencies gegaan voor informatie over de incatrail (4daagse tocht naar de maccu picchu). En ja hoor we hebben er een geboek voor 25 januari en helemaal niet zo duur. Wel op een voorwaarde dat we een stukje schrijven voor dit reisbureau over hoe goed ze waren. Toen ik ging betalen met dollars bleek dat ik een briefje van 50 dollar heb, die nep is!!!! Ik ben gewoon met het omwisselen van mijn travelercheques of in nederland al genept. Ik ga hem gewoon proberen te betalen in een winkel ofzo weet ook niet wat ik er anders mee moet.. want al drie omwisselbanken trappen er niet in haha.
Dalijk ga ik even lunchen en verder brainstormen met hansje iris en dieuwke over de jungle en arequipa.
Ik heb weer nieuwe fotos opgezet! Jaa ik heb zon touwding in mijn haar haha, dat is hier helemaal hip!

bedankt voor al jullie reacties, erg leuk en lief!

kuskus marthe

  • 24 November 2009 - 18:49

    Fenna:

    Bonjour Madame, ( ja ja ik kan geen spaans dus dan doe ik maar frans:D hehe. )

    Heb je net heeeel even op msn gesproken. Te kort! Dus reageer even op je berichtje. Van dat geld echt rot meis! Ik denk dat je eerder daar genept ben dan in Nederland. Ik hoor echt dat je het super leuk hebt daar! echt fijn om te horen! Stiekem ben ik wel een beetje jalours hooor! jo jo echt.

    Hier gaat alles nog zn gangetje. Met Nikola en mij, anouk en ben, bo en stan gaat alles ook goed! Niks veranderd! Hoe is het met je peruaan? ennne heb je je nog in kunnen houden met de envelopjes in ons boekje?

    Ik ga je binnekort nog een prive berichtje sturen voor wat prive vraagjes en dingetjes:D hihihi..

    Majaa lieve schat. Heeeeel veel plezier nog en groetjes van Nikolov en nog kusjes voor jou ( op je wangen!! ( dat zei ik :P))

    DOeiii schattepetattekeschatteke.
    Fengy


  • 24 November 2009 - 19:02

    Mam:

    Heey moppie,
    Wat leuk dat je tijd had om te schrijven. Je doet wel veel toffe dingen zeg.
    Maar doe voorzichtig!
    Wat een flauw gedoe met dat valse dollarbiljet. Bewaar het maar goed als aandenken. Niet proberen uit te geven!!! Anders zit je straks nog zelf in een Peruaanse cel wegens valsmunterij!!!
    Doen jullie nog aan Sinterklaas? Wij hebben lootjes getrokken. Heel geheimzinnig. Natuurlijk weten we allemaal al wie wie heeft als je dat met z'n drietjes doet. Maar dat mag de pret niet drukken. We doen net alsof we het niet weten.
    Nou kleine meid, pas op met foute mannen en geniet ze verder!
    Veel liefs Mams xxxx


  • 24 November 2009 - 20:09

    Bertien:

    Hoi Mart, even een vraag over je video. Heb je hem zonder geluid opgenomen? Of ben ik weer eens zo oenig bezig?
    Is trouwens die Jezus die je bedoelde die haarvlechter? Staat je trouwens leuk. Je wordt echt een mooie blonde Peruaanse met die vlechtjes en alpaca spulletjes. Prachtig.
    Leuk dat je machu pichu gaat doen.
    Vergeet het titicacameer niet!!! Net de efteling (zegt Wendy).
    kus, mam xxx

  • 24 November 2009 - 23:55

    Dieuwke Van Buren:

    Wat hebben we het toch leuk he, haha! Zo kan ik je mooi even in de gaten houden, dus je kunt helaas niet over me roddelen ;)

    Kusjesss!!

  • 25 November 2009 - 14:13

    Emss.:

    Heee schatje!

    hhaha leukleuk van dat raften vooral omdat mam het niet mocht weten;) ahha
    maar kei gaaf lijkt me dat! wil ik ook doen. lijkt me ook wel eng. hahaha was het wel een leuke instucteur die je in het water duwde?;)
    haha,,, maar wat leuk dat je zoveel kinderen ontmoet hebt en je daar leuk kunt uitgaan.
    ik vind het fijn om te zien dat het zo goed gaat met je!
    ik mail je nog!

    xxxxxxxxxxxxxxxILoveMysister(L)

  • 25 November 2009 - 17:58

    Marijke:

    Hoi stoer nichtje van mij,

    Wat leuk te lezen dat je veel spannende en leuke dingen meemaakt, maar inderdaad zoals je moeder schrijft goed opletten hoor.
    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je, Peru staat al lang op mijn verlanglijst en dat je geboekt hebt om naar maccu picchu te gaan is helemaal geweldig. Het schijnt daar adembenemend mooi te zijn.
    Ik ben via google earth even naar je toe gevlogen, heb je zeker niet gemerkt hè? hahaha Leuk hoe het stadje waar je woont eruit ziet.
    Hier is alles goed hoor. Timo is al weer redelijk gewend, daar zal jij ook wel een tijdje last van krijgen als je terug bent...wennen aan het leven en de structuur in Nederland. Timo heeft trouwens eindelijk een eigen kamer in het centrum van de stad. daar gaat hij per 1 december met een vriend wonen. Dus dan is hij officieel het huis uit.

    Nou geniet van je leven daar en ik hou je reisverslagen in de gaten hoor.

    p.s je schrijft erg leuk!

    groetjes en veel liefs Marijke
    en natuurlijk ook van Timo, Gijs en Marijn

  • 28 November 2009 - 18:44

    Florentine:

    gewéldig marth!

  • 28 November 2009 - 19:26

    Hub En Franca:

    que disfrotes tu viaie a peru.Ya leeremas sobre tus experieriecos en el viaje.veel plezier net de vertaling;je bent er tenslotte ook nog om de taal te leren.

  • 01 December 2009 - 10:49

    David Bowie:

    hoi martiesmartiekartie,

    cool hoor zo'n touwtje in je haar, kun je niet kijken of ik daar een salon kan overnemen?

    En over dat geld, ik denk dat je hem gewoon in een winkel moet omwisselen, koop je een pakje kauwgom van een paar cent en dan is het weer goed!Of je zit net als Bridget Jones vast in de cel, en leert al die vrouwen liedjes van Madonna en geeft als aandenken je bh weg aan hun! Haha. Maar laat het toch maar niet zo ver komen.

    Hoe is het uitgaan daar? Ook vette muziek? De sohoho hier is echt super! Je zult t wel zien als je er weer bent.

    Kerst en oud en nieuw is ook al weer bijna. Stan gaat weer les geven vanaf 17 dec. tot 4 jan. Dus de tijd vliegt.

    Doe je voorzichtig?! Geniet maar fijn!:D

    xxxxxxxx bo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 27564

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: