..... buenos dias! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu ..... buenos dias! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

..... buenos dias!

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

16 November 2009 | Peru, Cusco

hallo!!

Eindelijk weer tijd om even een blog te plaatsen.
Er is de laatste dagen veel gebeurd. Zaterdag ochtend ben ik verhuisd naar AMAUTA 2, heel leuk. fijne kamer + eigen badkamer!! joehoee
Zaterdag middag ben ik gaan shoppen met Hansje in de markt artesenal (allemaal hand-made dingen) heb super veel gekocht. Beenwarmers, 3 shawls, 1 tas, 2 armbanden, 3 ringen, 1 trui, 1 portomonneetje. En dat voor maar 46 euro hihi. Daarna zijn we uiteten gegaan in ´los perros´, heel erg lekker eten!! Na los perros gingen we naar bar ´mushrooms´ daar hebben we een paar leuke interessante jongens ontmoet. Hebben we leuke tips van gekregen om te bezichtigen etc etc. Zelf waren ze aan het rondtrekken en zijn ze gister vertrokken naar bolivia.
na de bar zijn we lekker met hun naar een disco gegaan, wel erg gezellig. Rond 5 uur waren we thuis. Zondag hadden we om 3 uur afgesproken met Jonathan (de barman van mushrooms), was ook weer erg gezellig en goed om het spaans te oefenen.
Het is leuk in cusco dat je makkelijk contact legt, je zegt als het ware hoi tegen iemand op straat en je hebt een gesprek.

Vrijdag middag gingen judith tijn en ik wandelen door cusco. We hebben toen iets spannends meegemaakt. Want hoe verder je van het centrum afkomt hoe gevaarlijker het wordt. Bij ons hebben ze een overval poging gedaan. Je leest altijd dat overvallers iets vies op je gooien om je af te leiden. Nou, gatver, ik kreeg echt een klodder spuug in mijn haar ofzo. en als een domblondje ga ik ook nog omhoog kijken om te kijken waar het vandaag kwam. Gelukkig had ik mijn hand op mijn tas dus konden ze er niet bij.
Bij tijn probeerde ze het toen nog een keer, hij kreeg iets in zijn nek. en vervolgens riep een vrouw van kijk het komt van boven (de vrouw wilde overvallen!). Tijn trapte er natuurlijk niet in haha.
Is wel goed dat ik dit in de eerste week heb meegemaakt, nu ben ik extra alert en weet ik dat eigenlijk niemand echt helemaal te vertrouwen is (dan heb ik het vooral over de arme bevolking).

Dalijk ga ik even boodschappen doen, hansje tijn en ik gaan noodles eten (zelf koken goed he!).
Er zijn 3 nieuwe meiden aangekomen en die ga ik morgen uitnodigen om mee te eten, lijkt me wel gezellig, ik vind ze nu al aardig.
Ze blijven hier ook tot na nieuwjaar en kerst dus het is wel een geruststelling dat er dan leuke mensen aanwezig zijn.
Hansje gaat proberen er ook te zijn met kerst en nieuwjaar, dan gaat ze dus wat later naar ecuador.

ik moet nu gaan middag eten!!!

haste luego!
(spaans gaat trouwens al beter. oefening helpt!)

xxx marthe

  • 16 November 2009 - 19:08

    Emmm..:

    Heee schatje(A)

    echt heeeel leuk dat hetgoed gaat met je en dat er zo'n leuke meisjes en jongens zijn.
    dat je daar ook echt uit kunt gaan!
    ik had me het toch echt heel anders voorgesteld:D hahaa
    leuukk dat je nu bij hansje licht! MET BADKAMER. wat cool. moet je de badkamer delen?
    46 euro vooral die dingen!:O dat wil ik ook wel hier joh!!
    wooooow jullie hebben echt heeel erg geluk gehad. dat je niet overvallen bent dan.
    hahhah dat jij dan zo naar boven kijkt;) hahaha....
    en heb je veeel shansj? met je blonde haren en blauwe ogen? haha. ik hoor het wel weer:D
    wat goed dat julie ook zelf koken! en leuk dat er nieuwe meisjes zijn en dat jullie die gaan uitnodigen!
    echt leuk!
    en gezellig als hansje dan nog even blijft dan kunnen jullie samen oud&nieuw vieren en kerstmis:D
    succes met je spaanlessen nog he! je hebt nu een prive leraar toch?
    nou meid! niet denken dat iedereen maar te vertrouwen is he! soms doen mensen zich lief en aardig voor. maar dat zijn ze dan absoluut niet!
    dus pas op!

    xxxxxxxxxxIkhouheeeeelvelvanje(K)(L)

  • 16 November 2009 - 19:19

    Bertien:

    heey, wat een leuk verslag weer. We denken veel aan je en zoals je ziet houden we je blog in de gaten. Wat een superervaring.
    We zijn ook supernieuwsgierig:
    Blijf je op deze nieuwe kamer ook tijdens je vrijwilligerswerk? Zijn de nieuwen nederlanders? Hebben jullie al gesocialized?
    En kijk je nu beter uit? Niet meer alleen over straat?
    Doei, veel liefs en take care!! xxx mam

  • 16 November 2009 - 19:37

    Gerard:

    Hoi dochtertje. Spannende avonturen met klodders en roepende vrouwen, je maakt wat mee. Zo zie je maar pas op in den vreemde (papa weer!). Zou leuk voor je zijn als Hansje langer kan blijven, lijkt mij leuk contact.
    WAAR BLIJVEN ECHTER DE FOTO'S EN VIDEO'S. Video's tot 50 seconden kan je hierop plaatsen. Wij smachten naar beeld en geluid.
    Het leren koken van nieuwe maaltijden vind ik een goed idee. Wij zien de noodles uit Peru graag dampend op onze borden. Hoe staat het met de Casave??. Enfin Veel Spaans, niet teveel shopping en veel plezier.
    Paps

  • 16 November 2009 - 20:51

    Bart:

    Zoooo .... lekker dansen en sjansen! En wat een boeven erbij zeg! Hier regen en af en toe zonneschijn. En Sinterklaas is aangekomen! Wij mogen onze schoen weer zetten! Nou, veel plezier weer deze week. Doei.

  • 16 November 2009 - 22:44

    Rebeccca:

    mooie foto's :O
    volgesmij ga jij je wel vermaken daar;)

  • 17 November 2009 - 15:55

    Florentine:

    pfoeh, die wannabe overvallers gelukkig is het niet gelukt! Leuk dat er nieuwe meisjes komen!geniet ze!

    Super foto's

    KUSKUSKUS,

  • 18 November 2009 - 16:48

    Anouk:

    haaaa sgat,
    leuk verslag weer! en ook leuk om je gisteren weer even op msn gesproken te hebben:D je vermaakt je goed daar, dat is wel duidelijk! pas wel op voor de overvallers he... misschien hebben ze nog meer idiote of rare manieren om je af te leiden:P en de fotos zien er mooi uit!
    heeel veel plezier met alles, en we mailen of msnen en ik hou je blog bij, doei lieverd! have fun:D xx

  • 18 November 2009 - 19:42

    Marie Ine:

    hallo marthe,

    heel erg gefeliciteerd met je jarige moeder; wij zijn heelblij dat ze weer wat wijzer is, maar ook dat jij zo mooi op de foto's staat in dat verre land! Wij vinden 't ook super dat je zo 'n leuke skileraar hebt ontmoet, en die barman is in de " mushroom" . Daar kun je veel van lerebn, denkt Ine, en ik ook, en helma waarschijnlijk ook. We hopen dat je 't niet te spannend maakt, en we blijven je volgen ( datz egt bertien (jouw lieve moedertje)
    tot heel gauw, ine en marieleen

  • 19 November 2009 - 16:39

    Fenna:

    Hee reizigster van mij!

    Wat een verhalen toch steeds! Ik hoor echt dat je het leuk hebt en dat je al veel mensen hebt ontmoet! super!.. Jeetje zeg, die overvallers! wat een truc: eerst een klodder spug op je haar en dan tas jatten. Misschien moeten wij maar eens als je terug bent in Nederland een nieuwe cursus aanbieden want die truc kennen ze nog niet in Nederland ( eigenlijk maar goed ook, hehe, gatsiedammie:P)
    Ik ben erg blij om te horen dat alles zo goed met je gaat en dat je het zo leuk hebt. Spaans oefenen in de praktijk is toch de beste manier. Hier in Nederland is het koud, maar wel ok. Anouk en ik zijn laatst naar de kapper geweest en we komen er nooit meer terug! je herkent ons echt niet meer!! ( oke oke, ik maak een grapje, en eigenlijk zijn onze haren wel oke, je ziet waarschijnlijk geen verschil.. hehe. ) Maaja schat, ik hou alles bij wat je schrijft, en je hebt nog een krabbeltje tegoed maar ik ga nu zo tapas eten bij sanchos dus heb nu geen tijd! we houden contact!

    OOhjaaaaa! mocht je dit intressant nieuws vinden: De straat bij de kijkshop is bijna klaar, n die 'stoepjes' zijn volgens mij idd om je fiets tegen aan te parkeren! ik hou je op de hoogte;) ( intressant he als je zo in peru bent om dat te weten:P) majaa dit verhaal word nu te lang!

    toedeledoki en heeeel veel plezier en succes met spaans!

    Let op je zelf he marth.

    Kusje Fenna

  • 21 November 2009 - 18:12

    Bo:

    hey martzzzzzzzzzz,

    wat een verhaal weer zeg! Stay alert!

    Wat ik me afvroeg... heb je die envelopjes in je boekje van fenna en anouk nog dicht kunnen laten, of heb je stiekem al gekeken?haha.

    Wij zijn vorig weekend naar Soho geweest. GAAAAF! Alleen snik heet want de airco deed het nog niet. Super gave tent is het geworden.

    Leuke foto's! Ooit hoop ik ook nog een reis te maken! BEn je trouwens ook al een beetje bruin geworden? Herkennen we je nog een beetje of ben je helemaal bekeerd in het peruaanse leven?!

    Ik lees het wel in je volgende blog!

    xxxx dikke kus

    bo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 27567

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: