al een beetje gewend.. - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu al een beetje gewend.. - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

al een beetje gewend..

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

13 November 2009 | Peru, Cusco

hallooo

ik kan nog geen spaans, ik ken de weg nog niet. maar ik ben wel al gewend hoor! Ik heb hele leuke en gezellige mensen waar ik mee omga, zoals hansje, judith, iris, marije, brenda, jessica en denise (ja allemaal nederlanders!).
ik zit aan een verlengde straat van Plaza das Armas, dus midden in het centrum. Alles is lekker dichtbij, en met de taxi is binnen de stad 3 sol (3/4 euro), niks dus. Ik ben woensdag alleen over straat gegaan in het donker en dat vond ik wel een beetje spannend, door al die verhalen in Nederland, maar hier is het helemaal niet eng. Dat komt waarschijnlijk ook omdat we niet in een buitenwijk zitten ofzo. Het gebouw waar ik in zit heeft heeeel veel kamers. Sommige kamers hebben een eigen badkamer en sommige niet. En dan zal ik het net weer hebben dat ik mijn badkamer met 10000 andere moet delen, getsie. Verder is mijn kamer nu wel leuk hoor, ik heb heel mooi uitzicht over cuzo (zie foto´s vorig verhaal).
Maar toch ga ik straks even mijn koffer inpakken want ik ga verhuizen naar een ander gebouw en dan kom ik met hansje op de kamer. Ik zit namelijk nu bij een duits meisje die echt totaal niet mijn type is.
Gisteren was Marije jarig en toen hadden we echt een super super grote chocoladetaart gekocht (uren naar een bakkerij met taart moeten zoeken). Hansje had ook Marije´s kamer versiert, dus toen ze thuis kwam van het werken was ze helemaal verrast, was echt heel erg leuk. Daarna zijn we met een grote groep uiteten gegaan (ook bijna alleen maar nederlanders) en toen zijn we uitgegaan. Ik had nooit gedacht dat uitgaan hier zo leuk was, leuker dan in roermond haha! Vandaag heb ik stiekem een beetje een kater en daarom heb ik heel stiekem gespijbeld bij mijn spaansles (zo schiet het nooit op marthe!).
Volgende week zijn bijna alle nederlanders weg (naar jungle of bolivia), dus dan ben ik alleen over met hansje. We zijn van plan om dan even te gaan socializen met mensen van een andere afkomst. Het is zo typisch hier, iedereen gaat meteen naar diegene van hetzelfde land. Duitsers bij duitsers, zweedse bij zweedse, fransen bij fransen etc. Dat vind ik wel jammer.
Komend weekend ga ik maar eens even Cusco ontdekken, heb wel zin om even wat mooie gebouwen te gaan bezoeken en te shoppen (hihi).
Alles is hier heel goedkoop. BV:
Een cola is 3 sol = 75 eurocent
Een maaltijd is 15 sol = ongeveer 4 euro
Een lekkere leuke warme trui is 30 sol = 7.5 euro
Ik wordt hier echt een shopaholic, ben benieuwd of het allemaal in mijn koffer gaat passen.
Ik heb nu al een handgemaakte tas voor 3 euro en een shawl voor 3.50 hihi

Wat betreft het weer. Overdag is het super warm dat je het liefst in je bikini wil rondlopen. S nachts is het super koud dat je het liefst in een warm bad wil liggen. Vannacht heeft het super hard geregend, toen moest ik echt aan Nederland denken. Ons kleine regenlandje.

Nou, ik ga maar eens even een ontbijtje zoeken.
Tot schrijfs, hasta la vista!

Xx marthe

  • 13 November 2009 - 18:11

    Bo:

    shit, had ik een heel bericht getypt.Druk ik op verzenden. Was ik mijn naam vergeten in te vullen! Kan ik weer over nieuw beginnen.Haha.

    Maar ff bij de les blijven. Wat schrijf jij leuk zeg. Heb echt om je moeten lachen. Marthe actie, vanwege een kater gewoon niet naar je eerste les gaan. Notabene daarvoor ben je daar. Nouja voor 1/3e ben je daar om Spaans te leren.

    Wij gaan (anouk, fenna en ik en marthe die op de geheugenkaart van de camera staat) dit weekend naar Club Soho. Ben benieuwd, dat nieuwe Hoafke ding.

    Houden je op de hoogte.

    Dikke kus.

    Bo

  • 13 November 2009 - 19:22

    Bertien:

    heey moppie,
    klinkt allemaal supertof. Maar dat je alleen over straat in het donker gaat vond je gelukkig wel eng en vind ik toch ook wel een beetje eng. Doe dat maar niet meer. OKe? xxx
    Je superbezorgde mammie xxx

  • 14 November 2009 - 13:30

    Danielle:

    hoi marthe,
    ik dacht even kijken hoe het met je gaat daar in peru...leuk om te lezen je verhalen blij te zien dat je het na je zin hebt!!heel veel groetjes geniet ervan want het is een super ervaring lijkt me.wat anders als bij blokker werken he...haha
    danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 27577

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: