eindelijk in cusco!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu eindelijk in cusco!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

eindelijk in cusco!!!

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

10 November 2009 | Peru, Cusco

Daar ben ik dan, na 13 uur in vliegtuig naar Lima, vervolgens daar overnachten. om 4 uur s nachts op het vliegveld en dan horen dat het vliegtuig 9 uur vertraging had!!!!
maar geen gezeur, ik ben er eindelijk en het is super leuk!
Wel spannend natuurlijk, ik weet nog niet goed hoe alles in zijn werk gaat. Maar ik ken iris marije en hansje al en die maken me wel wegwijs.
Gisteren ging ik dus van 0 naar 3400 meter hoogte. Ik had echt barstende hoofdpijn, misselijk en was erg moe. ´s avonds hadden de nieuwe mensen een welkomdiner, het was wel lekker maar ik had totaal geen honger. Na het eten ben ik meteen lekker gaan slapen!
Vandaag voel ik mij al iets beter, ook omdat ik cocoa tea heb gedronken (dat zou helpen tegen hoogteziekte, en het helpt!!)
Ik heb net mijn eerste les spaans gehad, het ging eigenlijk niet zo goed. Ik merk dat ik echt super goed mijn best moet gaan doen want ik heb echt level zero. (we hebben zelfs huiswerk opgekregen...)
Dalijk gaan we met wat mensen naar de stad een kado kopen voor Marije want zij is donderdag jarig. Vanavond gaan we ergens eten, geen idee wat en hoe.
het is allemaal spannend!! Maar nu al een super ervaring.
Bedankt voor al jullie mailtjes en krabbels, maar het is bijna niet te doen om overal uitgebreid op te reageren, so don´t take it personal!
het kado met de filmpjes en fotos op mijn camera was echt een hele leuke verassing!! super bedankt allemaal echt super lief!

Ik ga nu even middag eten,
ik probeer elke week iets te schrijven, ik hoop dat het gaat lukken!

Bedankt voor al jullie reacties!

tot schrijfs!

marthe


  • 10 November 2009 - 18:24

    Emsie, Mam En Pap :

    Hola Marta,
    wat een spannende reis heb je nu al gehad zeg!
    En al meteen naar school. Hoe was je eerste schooldag? Leuke andere 'kinderen' en leraren?
    Alleen ...... heb je nu ook huiswerk en moet je woordjes leren??:D Enne.... heb je een leuke kamer en kamergenoot, hoe ziet de school eruit en de stad. Leuke winkels, lekker eten? Cassavesoep??:P
    We zijn hartstikke nieuwsgierig merk je wel.
    Hier nog een bericht van Emma: te amo y te echo de menos. ja ja wij kunnen ook al goed Spaans net als jij
    :)
    Liefs, kusje en dikke knuffel van ons hier uit Nederland.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx(L)

  • 12 November 2009 - 09:16

    Anouk:

    Ha sgat! jeetje wat heb je al veel gedaan in de tijd die je nu weg bent zeg.. echt heel fijn dat je t nu al naar je zin hebt! heb je ondetrussen nog meer mensen leren kennen als die 3 meiden? en gaat het nu met de hoogte al wat beter? en wat heb je nog allemaal gedaan? ahh ik ben zo benieuwd hoe je het daar hebt he!! (A) dat leren gaat vast goed komen, je moet er gewoon ff inkomen en dan lukt dat zeker:D en hoe is je kamer? heb je al een kamergenootje? hoe is die? ik begrijp dat je niet overal op kan antwoorden dus ik wacht geduldig je volgende verhaaltje of mailtje af hoor sgat:)
    (ik had het trouwens gehoord van rebecca, over jeweetwel het afscheid op schiphol en t is echt belachelijk. maar probeer daar nu niet aan te denken want nu zit jij lekker daar en ga je je energie alleen aan alle leuke dingen daar besteden! en GEEN moeite aan zoiets doms, dat is hij niet waard... dat kan altijd nog als je weer terug bent hier.)
    in ieder geval heeeeeeeeel veel plezier!!! en heel veel kusjes vanuit hier(K) xxxxxxxxx(L)

  • 12 November 2009 - 14:07

    Florentine:

    Omg, op dit moment maak jij per minuut meer mee dan ik per week. haha nou have fun lief!xxxxxxxxxxxxx
    Volgende week kan je spaans vloeiend;) you slimbo.

  • 12 November 2009 - 19:56

    Emmaa:

    Super mooi uitzicht!
    haha lekkere rotzooi;)
    hahaha
    ik heb je net een beetje gesproken op msn.
    dus ik weet eigenlijk niet zo veel meer te vragen.
    maaar ik hoop dat je het nog heeel gezellig hebt en ik spreek je nog en zal nog wel reageren op waarbenjij.nu

    Ikhouvanmijnliefste zusje:P
    groetjes van Jessy, Muffin, Apie, Hondje, Papa en Mama!:D

  • 16 November 2009 - 00:03

    Yara:

    Lievie !
    Super leuk om je even gesproken te hebben op msn al was het een beetje kort, sorry dat ik weg moest! Ik spreek je vast nog wel veel meer. Je gaat het super leuk hebben daar! En als je terug bent gaan we lekker uit en feesten in Asmterdam.

    Ik hou je blogs in de gaten en zal je berichtjes sturen..
    Love you (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 27569

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: