eindelijk cultuur achter de rug... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu eindelijk cultuur achter de rug... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

eindelijk cultuur achter de rug...

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

08 December 2009 | Peru, Cusco

hehe eindelijk hebben we onze boleto touristico af! even een korte samenvatting van onze culturistische week:

maandag> les, jungle geboekt, naar monumento pachacuteq, voorstelling kusikay

dinsdag>museo historico regional + arte contemporaneo, daarna naar voorstelling centro qosqo de arte nativo(heeeeel erg saai).

woensdag> bezoek aan tambomachay, pukapukara, q´enqo en sacsay huaman (het zijn allemaal ruines).

bij sacsay huaman was wel grappig want we (valerie dieuwke en ik) gingen stiekem met een groep meelopen zodat we geen gids hoefde te betalen, was moeilijk om serieus te blijven...)

donderdag> met de bus naar Ollantaytambo, onze gids zag er zo belachelijk uit dat ik mij echt niet kon concentreren op de historische achtergrond.

vrijdag> Met dieuwke naar Pikillacta. We werden door de bus afgezet in the middle of nowhere. We wisten niet wat we moesten doen dus gingen we maar lopen, op een gegeven moment kwamen we bij een huis uit, dat was blijkbaar de entrance (lekker duidelijk). verder was het wel heel mooi. Op de terugweg moesten we langs de weg wachtend op de bus, omdat we telkens twijfelden of het de goede bus was hebben we 2 bussen voorbijlaten gaan terwijl die wel goed waren. De bus waar we uiteindelijk in zaten was dezelfde bus als de heenweg.

zaterdag: Naar Pisac met Dieuwke en Valerie. Pisac was véél te groot, véél te hoog (zo snel buitenadem) en véél te véél lopen, we hebben de helft overgeslagen. Daarna lekker op het marktje van pisac geslenterd.

en dan eindelijk zaterdagavond uitgaan tot half 6 woehoee, we gingen met zijn allen naar don diablo. dat is een club waar eigenlijk alleen maar peruanen komen, ik voelde me echt een alien. we werden alleen maar aangestaard en om de 2 minuten ten dans gevraagd.

de dag erna (zondag) hebben we lekker uitgeslapen en wat gedronken bij yajuu. en hebben we lekker in de zon op de plaza gechilt. ik ben al wat bruiner geworden en verbrand hihi.

gisteren heb ik weer spaansles gehad en daarna hebben dieuwke en ik een massage gehad (3 euro voor 1 uur) lekker chill. niet te vergeten dat ik nu spier en rugpijn heb haha.

s avonds gingen we met zijn allen uiteten in een restaurant waar blijkbaar ook stiekem drugsdeals werden gehouden, maarja toen zaten we er al...

vandaag heeft iedereen vrij hier, omdat er een christelijke feestdag is, geen idee wat voor...

deze hele week ga ik lekker chillen en niets doen. ik moet voor zondag tm woensdag nog een hostel zoeken maar dat komt wel goed. je kunt hier voor 20 sol(=5 euro) per nacht in een hostel (moet je wel de douch delen..)

ik heb nog geen plannen voor vandaag, ik denk dat ik even op de bank ga liggen, ben best wel moe... (terwijl ik zondag en maandag niet eens uit ben geweest, en de rest wel) saaie marthe.

ik ga stoppen met schrijven.
bedankt voor al jullie reacties, erg leuk om te lezen!!!

liefs marthe

  • 09 December 2009 - 18:53

    Mam:

    hai schat, leuk om van al je avonturen te 'horen'. Er komen heel wat herinneringen van mezelf boven van vroeger. Vooral dat gratis meelopen met de gidsen en het voorbij laten gaan van bussen! Fijn dat jullie veel lol hebben!
    Jammer dat je nu een beetje ziek bent. Goed slapen en een paracetamolletje doen wonderen!
    Beterschap xxxx mam xxx

    PS. Mooie foto's

  • 11 December 2009 - 20:56

    Gerard:

    hoi dochtertje gelukkig aan het herstellen. Pas maar goed op in de jungle.
    maar vooral geniet er van
    paps

  • 16 December 2009 - 12:26

    Fenna:

    heee elien;)

    haha grapje hoor, lieverd! Leuk om weer te lezen hoe het is, had het eigenlijk al gelezen maar stuur nu pas een reactie ( schaam- schaam) zoals ik al zei: HUISWERKKKKK! echt erg, denk ook echt dat het voor jou wennen is als je weer terug bent en aan een opleiding begint. Maar nu nog heerlijk in Peru. Vond het ook echt leuk om met je te bellen laatst. maaarr ik heb les, laat je snel weer wat weten!!!

    hou je goed daar he:D (K) kusssssssssjes vliegen weer over naar peruuuuuuu een heleboelll!! Vangen he, want ze hoeven niet op een of andere peruaan te komen:P

  • 17 December 2009 - 10:21

    Florentine:

    Have fun in the jungle today! Doe al die gezellige beestjes de groeten xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 December 2009 - 21:04

    Bart:

    Het sneeuwt! Het hele land ligt onder; wel 40 tot 50 cm in Friesland. En een record aan file vanochtend. Duizenden treinreizigers zijn nu nog niet thuis (22:00 uur). En er kon bijna geschaatst worden, maar dat ligt nu onder de sneeuw. Da's jammer. Dan maar ballen gooien. Morgen iedereen weer vakantie.
    Dag lieve nicht. Laat je weer eens wat van je horen (en foto's)?
    Doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 27579

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: