parasietje - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu parasietje - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

parasietje

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

19 December 2009 | Peru, Cusco

ohh zielige marthe. vorige week hele week ziek geweest!!!! ik was toch zo moe vertelde ik in mijn andere blog. Dat kwam dus doordat ik parasieten in mijn maag had. ik had niets in de gaten, maar ik had donderdag op een gegeven moment wel heel erg veel pijn aan mijn maag, en was heel erg moe. Daarom bven ik vrijdag naar de dokter geweest.
De dokter was best wel apart, ik kon meteen terecht bij een vrouwelijke dokter die nauwelijks engels kon (goed om mijn spaans skills te beoefenen), toen werden er wat dingen onderzocht en ondertussen moesten Dieuwke en ik wachten in een soort van ziekenhuiskamer, met twee bedden en een badkamer (heel grappig, zie foto). na een tijdje bleek dus dat ik parasieten had en mocht ik gaan met een recept.
ik moest eerst nog 95 sol betalen dat is ongeveer 21 euro (kost niets dus) en de antibiotica die ik kreeg was voor 21 pillen maar 5 euro...
Ik ben blij dat ik na 4 dagen toch maar naar de dokter ben gegaan, hier denk je al snel, pijn gaat wel over want iedereen krijgt pijn... marthe kreeg zelfs heimwee, heel zielig.


de dag na de dokter ben ik met iris gaan verhuizen naar een ander hostel. Een heeel chill hostel met 3 bedden, eigen badkamer, ontbijt en een tv!!! voor maar 5 pn.
na het verhuizen zijn dieuwke, iris, valerie en ik naar een tweedehands markt gegaan. Het waren vieze oude spullen (oud ijzer, auto onderdelen, gestolen mobiels, cameras etc. vies eten) maar het was interessant om te zien haha. Savonds hadden we een feestje in Amauta 3, een van de andere gebouwen van spaansschool/hostel waar je kunt slapen. Was heel erg gezellig, jammergenoeg voelde ik nog wel pijn en mocht ik geen alcohol drinken door de antibiotica.
Na het feestje gingen we uit en heb ik een autralische jongen ontmoet (heeeel knap, italiaans met groene ogen wooow.. maar beetje arrogant). Hij vertelde dat hij in januari tm juli gaat studeren in maastricht dus we hadden adressen uitgewisseld, want het zou wel grappig zijn om hem in nederland weer te ontmoeten.

Zondag was het afscheiddag valerie, een treurige dag haha. als afscheid hebben we bij jack´s gegeten (een australische lunchroom), heeerlijk eten.
s avonds heeft j ames mij opgebeld om te vragen of ik maandag mee wilde naar een vrijwilligersproject, en daar zei ik natuurlijk geen nee tegen.

dus de volgende dag om half 9 op de plaza met hem afgesproken om 20 minuten naar een vriend van hem toe te rijden. daar even wat gedronken en toen weer verder naar het huis van het project. daar waren allemaal australische mensen, ik kende verder niemand, gelukkig waren ze heel aardig.
Toen iedereen klaar was vertrokken we naar het dorp, ik ken me de naam echt niet meer herrieneren. Toen ik daar aan kwam was ik best ondersteboven. De school was heel mooi met allemaal fleurige kleuren en een speeltuin. Ze hadden zelfs een keuken gebouwd en een kippenren voor eieren. Alle kindjes waren heel lief en riepen de hele tijd hello amigaaaaaaaaaaaaaaa!
Ik mocht lekker spelen met de kinderen en james mocht stenen sjouwen voor een nieuw huis hehe, net goed.
na het project zijn we ergens gaan eten met zijn drien en daarna ben ik weer naar huis gegaan.

dinsdag had ik een rustdag en woensdag vertrokken hansje iris en ik naar de jungle!!!
het vliegtuig was op tijd, dus het begon al goed. maar over de jungle schrijf ik morgen weer verder want heb dalijk afgesproken met hansje om wat te gaan eten en dan uit te gaan in de centre..

byee xx






  • 20 December 2009 - 08:48

    Bertien:

    Heey schatje,
    Wat fijn dat je je weer beter voelt. Gelukkig heeft de Peruaanse dokter je precies voorgeschreven wat ook op de site van de RIVM staat aangegeven. Ook zeggen ze: 77% kans op genezing, anders nog een kuur.
    Je schrijft echt gezellig en de foto's zijn ook erg illustratief. Ik vind het ziekenhuisje er wel leuk uit zien, veel gezelliger dan bij ons.
    Hier sneeuwt het nu, dikke vlokken. Prachtig!!
    Dag moppie, hou je taai!
    xxx mam

  • 20 December 2009 - 15:38

    Inevanhuet Van Juul:

    Hoi Martje, wat doe je toch toffe dingen. Veel plezier, hier sneeuwt het en is het niet zo spannend als daar. Veel plezier. ine

  • 20 December 2009 - 22:27

    Mirjam:

    Beterschap! Ik lees je verslagen graag, erg gezellig, en leuk om op de hoogte te zijn van je belevenissen in dat warme land. In Arnhem sneeuwt het al drie dagen hevig (echt!) en lopend naar de afvalbak (beetje beweging...) zakte ik weg tot over mijn enkels. Zal morgen nog meer zijn. Treinen rijden morgen minimaal, Anne-Marie zou vandaag komen maar afgezegd ivm weeralarm..kortom: kachel hoog, kerstboom optuigen, veel thee en spekjes en taart en na het eten Harry Potter deel zoveel. Noud heeft de hele dag al een kerstmuts op met een bungelend kersmannetje eraan, en Mees was een beetje koortsig, gaat alweer een stuk beter, verder alles goed. Groeten van ons allemaal, dikke zoenen, Mirjam

  • 22 December 2009 - 20:34

    Marijke:

    ha Nichtje,

    Wat vervelend, ziek in een ver land. Kan me goed voorstellen dat je dan wat heimwee hebt. Gelukkig heb je een hoop vrienden daar die je helpen. Klinkt allemaal erg leuk wat je meemaakt. Je reisverhalen en foto's zijn erg leuk om te lezen.
    Ik ben benieuwd naar je jungle verhalen.

    groetjes
    Marijke


  • 22 December 2009 - 23:19

    Rebecca:

    Dikke liefdeee!

    Nog maar 43 dagen hihi
    Sylke is hier nu wel al terug en de sneeuw is nu al weer weg aan 't gaan helaas :(

    tot snel spreeks

  • 24 December 2009 - 13:07

    Marijke:

    Marthe,

    Wij wensen je hele fijne kerstdagen en een spetterend, gezond 2010!
    Dat je nog maar veel avonturen mee mag maken!

    groetjes uit Breda,

    Marijke, Timo, Gijs en Marijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 27578

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: