Jungle - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu Jungle - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

Jungle

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

24 December 2009 | Peru, Cusco

nou daar gingen we dan, Hansje Iris en ik op naar de jungle.
Met het vliegtuig vanuit Cusco gingen we naar Puerto Maldonado. daar aangekomen was het meteen snikheet, superbenauwd, felle zon, bijna niet uit te houden.
We gingen met een soort van open bus naar de haven en vanuit daar gingen we verder met de boot.
na een uur in de boot gezeten te hebben waren we er eindelijk. Een hééle mooie lodge met uitkijk over het water. Met papegaai en aap als huisdier!
Als welkom kregen we meteen een lunch en daarna gingen we meteen op pad monkey island.
Monkey island is een eiland waar aapjes worden opgevangen die zijn gered uit circussen of winkels. Dus ze aapjes waren niet echt bang voor mensen en dat was wel te merken, een aap probeerde een tas af te pakken van een man uit onze groep. Dat was wel even schrikken.
toen gingen we weer terug naar de lodge en zijn we lekker gaan zwemmen. S avonds hadden we een buffet en daarna gingen we lekker slapen in de gloeiende hitte met stomme muggen.

de volgende dag moesten we vroeg op want we gingen vissen. Van te voren vertelde de gids al dat we niet moesten verwachten dat we een vis zouden vangen want de rivier stond te hoog. Dus wij vragen van waarom gaan we dan vissen, als antwoord kregen we, ja dat is nou eenmaal de planning. Dus wij vissen met een stok en een draadje, natuurlijk geen vissen gevangen haha. (zie foto)
na het vissen gingen we weer zwemmen en lunchen.
Toen gingen een spannende tocht tegemoet naar de kaiman-lake. daar waren heel veel kaimannen (krokodillen maar dan kleiner), en ook babykaimannetjes.

De volgende dag gingen we een tocht maken van wel 25 kilometer. een stuk lopen en wat stukken met de boot. We moesten zelf roeien (niet eens een motor) in de bloed hete zon. De tocht was best een beetje afzien en we waren blij toen we eindelijk thuis waren. In de middag gingen we even een dutje doen voordat we weer een nieuwe uitdaging tegemoet kwamen de botanic garden. helaas hadden we iets langer geslapen dan verwacht dus hebben we het gemist. S avonds hebben we lekker gegeten en gedart met wat andere mensen. en de dag erna zijn we weer vertrokken.

kortom we hebben gezien: kaimannen, apen (heel veel verschillende), een geel met zwarte slang, valk, papegaaien, luiaard, landschildpad, waterschildpad, tarantula (heeeele enge spin).

eerlijk gezegd was ik blij om weer ´thuis´ te zijn. ik was helemaal verbrand en zat onder de muggebulten want het stikte daar van de muggen en vieze andere insecten.

• 24 December 2009 - 15:56

Cindy:

Wooooow Marthe heb je die tarantula echt gezien?:O even serieus ik zou heeeeelemaal trippen als ik zo'n beest tegenkwam.. jij bent heel stoer.
    xxxxxxxxxxxxxxx