blaas/keel ontsteking - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu blaas/keel ontsteking - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marthe Holtmaat - WaarBenJij.nu

blaas/keel ontsteking

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

24 December 2009 | Peru, Cusco

Na de jungle was ik eindelijk van mijn parasieten af, heerlijk! In het vliegtuig op de terugweg hebben we afshceid genomen van iris, zij ging door naar Lima om daarna naar Nederland verder te gaan. hansje en ik gingen naar cusco, aumauta. en ik kreeg een nieuwe kamer.
S avonds zijn hansje en ik uitgegaan en heb ik een leuke zwitser ontmoet, hij leerde mij frans praten. Heb je toch nog wat aan die jongens hier.
Na die zwitser dronken thuisgebracht te hebben ging ik ook maar naar huis en heb ik heerlijk geslapen.

de volgende dag heb ik mijn hele kamer een beetje opgeruimd en eigenlijk niet veel meer gedaan. beetje rondgewandeld door cusco samen met dieuwke.

maandag was mijn eerste werkdag bij een kinderopvang. Het was heeel leuk, allemaal lieve kinderen. Soms waren ze wel aan het vechten maar ik was dan best wel streng.
Onder het werken kreeg ik best wel last van mijn buik en ben ik voor de zekerheid weer naar de dokter gegaan. Wat bleek: ik had nog steeds parasieten (of opnieuw) en daarbij nog blaasontsteking. Dus ik weer vollop aan de antibiotica, waar ik alleen nog maar zieker van werd.
woensdag was ik zo ziek dat ik voor een second opinion naar een ander ziekenhuis ben gegaan en daar bleek ik ook nog zware keelontsteking te hebben (vandaar die keelpijn en schorre stem!!). De dokter wilde ook nog een echo maken van mijn buik om er zeker van te zijn dat ik niets ergs had.
onder echo vroeg ik esta bien? hij zei muy bien, no bebe!! dus mam, ik ben niet zwanger..
Lieve dieuwke was met mij mee naar de dokter, dus de dokter ging ´voor de lol´ ook nog even haar controleren. Wat bleek dat ze een ontstoken klier in haar keel had en een beginnende longontsteking.
Omdat we elkaar zo zielig vonden zijn we een mac menu gaan eten.

S middags zijn dieuwke en ik de hutstpot gaan maken voor kerstmis.
hier is kerstmis ietsje anders dan in nederland, ik zal het even uitleggen.

kerstmis begint hier op donderdag de 24 rond 10 uur s avonds, dan hoor je naar de kerk te gaan. Om 12 uur s nachts is het hier een heel groot feest (een beetje zoals nieuw jaar in nederland) en daarna ga je pas eten. Dus vannacht gaan we om 12 uur hutspot eten.
Nou niet alleen hutstpot hoor, maar iedereen die zich heeft opgegeven moet iets van eten meenemen zodat we een beetje een soort van buffet hebben.
Nu ben ik nog herstellende van al mijn ziekten en doe ik het rustig aan zodat ik vannacht wel lekker mee kan feesten. (ik mag v an de dokter alcohol joehoe!).


vrolijk kerstfeest iedereeen!!!!

dikke kus, marthe

(bedankt voor alle reacties, ik lees ze allemaal. ik weet alleen niet of ik kan reageren, volgens mij niet toch?)








  • 24 December 2009 - 17:34

    Mirjam:

    Ha!
    Nou, wij gaan ook naar de kerk vanavond hoor! En dan daarna eten, al eten wij een door mij zelf gefabriceerde tulband. Lekker met een kop thee en veel roomboter en poedersuiker. Ja, om 12 uur 's nachts. Thijs komt ervoor uit zijn flatje... en zal blijven slapen, want anders dan in jouw gastland vriest het hier, de sneeuw ligt nog dik in de straten (al wel veel weggedooid) en voor vannacht geldt een weerswaarschuwing (niet eruit tenzij nodig ivm gladheid, maar wij zijn stoer en gaan op de pumps (ik) naar de kerk.) "Ora pro nobis" zou ik zeggen!
    Veel dikke Kerstzoenen!
    ook namens je oom en je neven! Mirjam

  • 26 December 2009 - 11:57

    Rebec:

    beterschap mooie meid (L)

    klinkt wel heftig allemaal die ziektes halloo
    doe maar extra voorzichtig!

    xx

  • 27 December 2009 - 09:58

    Marthe Holtmaat:

    Hoi Marthe,
    Ik heb je krok video geplaatst. Tof hoor. De foto met de aap krijg ik niet op de site?. Probeer het nog wel. Leuke foto.
    Zie mijn mailbericht aan je. Groetjes je pap***

  • 27 December 2009 - 18:44

    Fenna:

    hee meissie!

    klinkt niet best allemaal zeg, als ik jou was zou ik toch maar een beetje rustig doen en écht goed beter worden! lekker hutspot om 12 uur snachts haha! hoop dat het gesmaakt heeft:) Hier was kerst normaal als anders en erg leuk, heb weer vanalles gekregen! Ben gistere met Bo uitgeweest was erg gezellig! Mis je er wel bij hoor lief! maar schat, wat ga je nu precies doen kwa verlenging? blijf je nu langer of niet? ik hoor het wel, mis je wel, en heb zin om je weer te zien en te knuffeleeee=)

    nou schattepetatteke, ik ga aan het huiswerk.. ik moet alles in de vakantie een beetje inhalen wat ik achter heb laten liggen,, dusja.. hihi.

    KUsjeeee op je keel en op je blaas ( grapje he) word maar snel beter!!

    Ciao bella! (K)

  • 28 December 2009 - 14:14

    Brenda :

    heeej Marthe,
    Leuke blog hoor! lullig van de antibiotica die je steeds moet slikken. Kijk er wel mee uit hoor, ze geven het wel makkelijk! Alvast een fijne jaarwisseling en geef de meiden maar een knuffel die hebben ze wel verdiend denk ik zomaar!

    kus

    brenda

  • 29 December 2009 - 12:19

    Bo:

    hey antibiotica chick,

    Het moet wel leuk blijven om je verhalen straks real life te horen, en niet zoveel zieke pillen verhaaltjes:( Doe voorzichtig. Haha grappig dat jullie die zwiter naar huis hebben gebracht, eigenlijk zou het andersom moeten zijn. Kun je d'r wel een beetje veilig over straat?

    Hier was het helemaal wit, echt sneeuw niet normaal. Dat was vorige week zondag. Dusniet met kerst toen was alles al weg. Met kerst was het ook leuk, 2e kerstdag met Fen op stap geweest in LeJournal, het was zo ontzettend druk. Waar komen die mensen vandaan denk je dan. Anouk zit lekker in Istanbul, die komt donderdag overdag terug.Gister heb ik kaartjes gekocht voor nieuwjaar, we gaan naar Soho. Ben heel benieuwd. 23 euro een kaartje, stelletje afzetters. Ben benieuwd hoe jou oudjaarsavond eruit ziet. Maar met jou als feestkonijn komt dat wel goed ;)
    Ben ook net als Fenna benieuwd of je nou langer blijft, of kom je toch naar huisom even carnaval te vieren;)

    Blijf schrijven, super leuk!!!!!!!!

    Schat hou je taai!! Be carefull ik mail je wel wat foto's op hotmail,kun je zien hoe wit het hier was.

    xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

ik mis cusco

07 Februari 2010

au!

31 Januari 2010

feesten en beesten, nu bejaarden

29 Januari 2010

eindelijk weer een beetje lekker weer!!!

26 Januari 2010

geluk bij een ongeluk
Marthe

Actief sinds 30 Sept. 2009
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 27567

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Zuid-Amerika!

08 November 2009 - 14 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: